alex Posted June 19 Posted June 19 Hello everyone, I'm excited to share some fantastic news with our community. Our favorite app has just rolled out a new integration with Zendure, bringing powerful capabilities for power measuring and device management right to our fingertips. This feature is currently in the alpha testing phase, and we need your help to make it the best it can be. This thread is dedicated to discussing all things related to this new feature—sharing tips, troubleshooting issues, and exploring its full potential. With this integration, users can now: Associate your Zendure account with Shelly account. Select which devices you would like to adapt as Shelly devices. Monitor Power Consumption: Keep track of your devices' power usage in real-time, helping you to better understand and manage your energy consumption. Device Management: Seamlessly control your Zendure devices directly from the app. Turn devices on or off, schedule operations, and set automation rules to optimize energy use. Detailed Analytics: Access detailed reports and analytics on power usage, helping you to identify trends and make informed decisions to improve efficiency. Some Details: The Zendure devices will not be added to the total account consumption calculation by default. As it is still in alpha testing phase, we prefer not to take the chance to 'contaminate' your overall energy statistics with possible inaccurate reports from the Zendure device. That said, you can enable your this via the common UI for the device in `Application settings` => `Energy Calcualtions`. The integration of Zendure devices in the Scenes module is under development. More news on the topic will be updated here. Feedback and Suggestions Since this integration is still in alpha testing, your feedback is invaluable. We want to hear everything—what you like, what could be improved, and any bugs or issues you encounter. Your insights are crucial in helping us and the developers refine and enhance this feature. Thanks! 2 3 Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
energie1 Posted June 21 Posted June 21 I am not able to log in with my Zendure account ☹️ 1 Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Shelly Pro3em Posted June 21 Posted June 21 Moin, wenn ich auf den Zendurebereich wechsle, hängt sich die App immer auf. Und ich muss das Handy neu starten damit die App wieder funktioniert 2 Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
MrEd Posted June 21 Posted June 21 Anmeldung nicht möglich ... Nach Eingabe der Login-Daten und drücken auf sen Button leuchtet dieser nur auf. Eine Weiterleitung passiert aber nicht! Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Exodusnick Posted June 21 Posted June 21 3 hours ago, Shelly Pro3em said: Moin, wenn ich auf den Zendurebereich wechsle, hängt sich die App immer auf. Und ich muss das Handy neu starten damit die App wieder funktioniert Eigentlich reicht auch die App neu zu starten. Musste noch nie das Handy neu starten . Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Steve Posted June 21 Posted June 21 I am thrilled to see that this feature is integrated! I am a very new user to Shelly and Zendure, but I am already changing my entire system that I used before. I like your work and only wanted to tell you this! 1 Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Bonford Posted June 21 Posted June 21 Ich bitte zusammen mit Zendure folgendes Feature zu implementieren: Name: Verhalten bei Kommunikationsproblemen (Zendure <-> Shelly) Ausganssituation: Zendure SolarFlow Hub 1200 mit 2kW Speicher. Smart Meter: Shelly Pro 3EM. Mode: CT-Mode, 3 Phasen werden überwacht. Anbindung beider Geräte in die Cloud über FritzBox Powerline. Problem: Fritz PowerLine funktioniert leider instabil. D.h. Die Verbindung von ZF zum Shelly ist oft für mehrere Stunden unterbrochen. Das ZendureFlow verhält sich in diesem Fall wie folgt: es wird alles was geht in das Netzt eingespeist (also bis zum eingestellten max Wert von z.B. 800 W). Das passiert auch dann, wenn der reale Hausverbrauch unter 50W liegt. Dadurch ist der Speicher in wenigen Stunden leer. Gefragten Feature: es wird ein Fallback-Einstellung für CT-Mode benötigt. Diese greift dann, wenn die Verbindung zwischen Shelly und ZF unterbrochen ist. Ganz konkret könnte man die Ausgansleistung auf einen einstellbaren Wert begrenzen (30, 60, 90, 120, 150W, etc..). Alternativ könnte auch die zuletzt von Shelly kommunizierte erforderliche Leistung dauerhaft geliefert werden. Hinweis: Situationsbedingt kann leider der Zendure Flow und Shelly nur über PowerLine angeschlossen werden. Ein Abhilfe würde in diesem fall eine Investition von mindestens 1000 EUR bedeuten. Bei der Einrichtung funktioniert FritzPowerline einwandfrei. In der Praxis ist die Verbindung jedoch sehr instabil. @all: keien Ahnung, ob Zendure Flow hier mit liest bzw. das Problem bereits bekannt ist. Sollte jemand ein Zugang zum Zendure Support haben, wäre ich um entsprechende Rückmeldung sehr dankbar. Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Bonford Posted June 21 Posted June 21 1 hour ago, Bonford said: Ich bitte zusammen mit Zendure folgendes Feature zu implementieren: Name: Verhalten bei Kommunikationsproblemen (Zendure <-> Shelly) Ausganssituation: Zendure SolarFlow Hub 1200 mit 2kW Speicher. Smart Meter: Shelly Pro 3EM. Mode: CT-Mode, 3 Phasen werden überwacht. Anbindung beider Geräte in die Cloud über FritzBox Powerline. Problem: Fritz PowerLine funktioniert leider instabil. D.h. Die Verbindung von ZF zum Shelly ist oft für mehrere Stunden unterbrochen. Das ZendureFlow verhält sich in diesem Fall wie folgt: es wird alles was geht in das Netzt eingespeist (also bis zum eingestellten max Wert von z.B. 800 W). Das passiert auch dann, wenn der reale Hausverbrauch unter 50W liegt. Dadurch ist der Speicher in wenigen Stunden leer. Gefragten Feature: es wird ein Fallback-Einstellung für CT-Mode benötigt. Diese greift dann, wenn die Verbindung zwischen Shelly und ZF unterbrochen ist. Ganz konkret könnte man die Ausgansleistung auf einen einstellbaren Wert begrenzen (30, 60, 90, 120, 150W, etc..). Alternativ könnte auch die zuletzt von Shelly kommunizierte erforderliche Leistung dauerhaft geliefert werden. Hinweis: Situationsbedingt kann leider der Zendure Flow und Shelly nur über PowerLine angeschlossen werden. Ein Abhilfe würde in diesem fall eine Investition von mindestens 1000 EUR bedeuten. Bei der Einrichtung funktioniert FritzPowerline einwandfrei. In der Praxis ist die Verbindung jedoch sehr instabil. @all: keien Ahnung, ob Zendure Flow hier mit liest bzw. das Problem bereits bekannt ist. Sollte jemand ein Zugang zum Zendure Support haben, wäre ich um entsprechende Rückmeldung sehr dankbar. Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Bonford Posted June 21 Posted June 21 I was able to create also a ticket for Zendure Support. Ticket reference id is: #175886 Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Andiweli Posted June 21 Posted June 21 App freezes and has to be restartef when entering Zendure tab. also the animation is always FROM grid and batteries. Doesn‘t matter of batteries are currently charged or discharged or in idle. Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Tregobad Posted June 22 Posted June 22 (edited) On 6/21/2024 at 8:34 AM, Shelly Pro3em said: Moin, wenn ich auf den Zendurebereich wechsle, hängt sich die App immer auf. Und ich muss das Handy neu starten damit die App wieder funktioniert I have the same behaviar and have to close and open the shelly app again since integrated my Zendure as device. On 6/21/2024 at 8:34 AM, Shelly Pro3em said: Edited June 22 by Tregobad Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Joerg Eggers Posted June 22 Posted June 22 Just found this feature and feel its a good idea. The function asks to remove all devices. What happens exactly? What happens if this fails since its in Alpha stage? Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Psychoglobe Posted June 22 Posted June 22 On 6/21/2024 at 12:31 PM, Exodusnick said: Eigentlich reicht auch die App neu zu starten. Musste noch nie das Handy neu starten . Bei mir reicht es auch die App neu zu starten. Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Psychoglobe Posted June 22 Posted June 22 Hey guys, Thanks for the Zendure integration. The showed data are correct and the updating interval is in my opinion fast enough. Device control is not working. It doesn't matter which parameter are set up. The app crashed, if I tab to the settings. Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Balu1983x Posted June 24 Posted June 24 Moin mir ist aufgefallen, er zeigt nur 1 Akku statt meinen 4 Akkus. Da stimmt die Anzeige noch nicht ganz. 1 Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Joerg Eggers Posted June 24 Posted June 24 When the panels start generating energy and the user checks in in the graphical window its shown as consumption. This is not right, its production. Its the opposite. Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
BrandyAlexander Posted June 24 Posted June 24 Run‘s all fine. Integration of Zendure 👍🏻 All Hardware visible 👍🏻 Visual all Data’s. 👍🏻 Perfect Funktion! Thank you!! More of this. 💪 1 Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
SlipKornDH88 Posted June 25 Posted June 25 I am not able to login with Zendure account Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Ulli Posted June 25 Posted June 25 Missing Lines in Firefox Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
CesricS Posted June 27 Posted June 27 For users that cannot log in, what devices do you use? I use an Android phone with an AIO2400 and a CT Satellite monitor and cannot log in... Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
SB0815 Posted June 27 Posted June 27 Da ich keine Daten mehr erhalten habe wollte ich die Integration entfernen und neu hinzufügen, bekomme aber beim entfernen diese Fehlermeldung "Das Entfernen des Zendure-Kontos ist fehlgeschlagen." 1 Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
iPhone Posted June 28 Posted June 28 Die Daten werden nach 2Tagen nicht mehr synchronisiert. Es wird immer der letzte bekannte Status angezeigt! Ich finde die Einbindung des Zendure Hubs Mega! Hoffe das die Entwicklung nicht allzu lange dauert! Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Bigfoot Posted June 28 Posted June 28 Änderungsvorschlag für die App Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
redzack Posted June 28 Posted June 28 Bei mir passiert wenn ich auf verknüpfen klicke leider nix, bitte beheben. Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
redzack Posted June 30 Posted June 30 On 6/21/2024 at 7:21 AM, energie1 said: I am not able to log in with my Zendure account ☹️ Habe es Heute nochmal probiert, mit Email Adresse und Paswort hat es funktioniert 👌 Quote Translate Revert translation? English (American) Finnish French German Italian Portuguese (European) Spanish
Recommended Posts